מתי לקלח את בעל החיים שלי?

חיות מחמד חתול

על החשיבות שבמקלחת
אנחנו, בני האדם, נוהגים לסיים כל יום מפרך ומעייף במקלחת משחררת ומרעננת. מקלחת איכותית עם כך לא רק עוזרת לנו להישמר נקיים, אלא גם עוזרת לנו לצבור כוחות, להירגע ולהשתחרר לרגע מהשגרה. עם זאת, המקלחת עבור בעלי החיים שלנו נתפסת מעט פחות ידידותית מאשר בני האדם. מרבית החיות לא נהנות להתקלח, עושות בלגן, מתפרעות ולפעמים אפילו בורחות ממנה באמצע. עם זאת, ישנה חשיבות להקפיד לקלח את החבר על ארבע שלנו בהתאם לצרכים האישיים שלו. בסופו של דבר, כל בעל חיים שלנו בעל רצונות שונים ותכונות אופי שונות ועל כן, תדירות המקלחת משתנה בין החיות השונות.

כלב
הכלב שלנו אוהב לשחק, להתפרע ולהתפלש בבוץ ולכן זה לא כל כך מפתיע שבמקרים רבים פשוט אין מנוס מלקלח אותו. עם זאת, גם כלב מבוגר שמשתולל ומתלכלך פחות, זקוק אף הוא למקלחת. באופן כללי, מומלץ לקלח את הכלב שלנו כל חודש חודשיים. את הכלב האהוב שלנו ניתן לקלח כבר בימיו כגור, אבל חשוב מאוד שלא לבצע זאת לפני שהוא קיבל את כל החיסונים הנדרשים – כך נוכל להימנע ממקרה של צינון בגור קטן ומתוק עם מערכת חיסונית חלשה. את המקלחת חשוב לבצע עם שמפו שמתאים לכלבים ומותאם אישית להם.

חתול
החתול בסופו של דבר, הוא חיה נקייה למדיי והוא נוהג לנקות את עצמו באמצעות ליקוק וטיפוח. ולכן, מרבית החתולים לא זקוקים לרחצה לעיתים תכופות וישנם  חתולי למעשה שלא צריכים מקלחת במשך כל חייהם. עם זאת, מקלחת לחתול שלנו יכולה להיות חיונית עבור חלק מהחתולים וחשוב לא פחות – תקל על אלרגיה לחתולים שיש לחלק מהאנשים בבית. הקפידו להעניק לחתול שלכם מקלחת נעימה ורגועה ובצעו שימוש בשמפו לחתולים שמותאם לעור העדין שלהם.

ארנב
לעומת החתול והכלב שניתן לקלח מידי פעם גם בהיעדר שיתוף פעולה, כשמדובר בארנב התשובה הפשוטה היא שפשוט אסור לקלח אותו. ארנבים רגישים במיוחד למים והמקלחת יכולה לגרום להם להיכנס לחרדה משמעותית ומכאן להתנהגות היסטרית שיכולה להוביל לפציעות ואף מוות. בנוסף, פרווה של ארנב קשה מאוד לייבוש, ולכן גם לאחר המקלחת ישנה סכנה משמעותית. עם זאת, ארנבים נוטים לנקות את עצמם ולכן אין באמת צורך לנקות אותם, מלבד מקרים בהם הפסיקו לטפח את עצמם או התלכלכו מאוד.

לכן, עבור הארנבים במידה וישנו צורך בניקוי, תוכלו לבצע מקלחת יבשה – הברשה של הפרווה, פיזור קורנפלור באזור המלוכלך שייבש את הלכלוך, והברשה נוספת שתוציא את הלכלוך. על אף שמדובר בתהליך שעשוי לקחת זמן, מדובר בתהליך המתאים ביותר עבורם.

מוצרים חדשים!

להתחלת השיחה
1
💬 איך אפשר לעזור?
היי 👋 כאן נציג של אסטרופט,
איך אפשר לעזור לך?