איך בוחרים אוכל לכלב?

קולרים ורצועות

על החשיבות שבמזון איכותי

אנחנו בני האדם, יודעים שחשוב להקפיד על שילוב של תזונה נכונה לצד פעילות גופנית על מנת לשמור על הבריאות שלנו. חשוב לדעת שהדבר אינו שונה בקרב ההולכים על ארבע שאנחנו כל כך אוהבים. אז נכון, מרביתם אוהבים באופן טבעי לרוץ ולהשתובב כשאנחנו יוצאים איתם לסיבוב הליכה בשכונה, אבל כשמדובר באוכל – אנחנו בסופו של דבר האחראים הבלעדיים בנושא. ישנה חשיבות בבחירת מזון איכותי שמתאים לצרכים האישיים של הכלב האהוב שלכם וככזה, מזון שיספק לו את כל אבני הייסוד החיוניות על מנת לשמור על בריאותו. בשביל לעשות לכם קצת סדר, הנה הם כמה פרמטרים שחשוב לקחת בחשבון בבחירת סוג המזון.

פרופיל הכלב

מזונות שונים לכלבים כמובן מתחלקים לפי חברות וסגנונות, אך חלוקה משמעותית לא פחות היא כמובן הפרופיל האישי של הכלב ובראש ובראשונה גילו. אוכל לכלבים מתחלק על פי רוב לשלוש שכבות גיל – מזון יבש לגורים, בוגרים ומבוגרים. בנוסף, במידה והכלב שלכם סובל מאלרגיות מסוימות חשוב לדעת שישנו אוכל היפואלרגני. ישנם שקי אוכל שמותאמים בנוסף לכלבים הסובלים מבעיות בריאותיות, בהן עודף משקל או רגישות של העור או מערכת העיכול.

רכיבים תזונתיים מומלצים

חשוב להקפיד שהמזון שאתם מעניקים לכלב שלכם מכיל את כל אבני הייסוד שהוא צריך על מנת לשמור על בריאות ולכן, חשוב להקפיד לבחון את רשימת רכיבי המזון. רכיבים שנמצאים בתחילת הרשומה הם הנמצאים בריכוז הגבוה ביותר. הקפידו לחפש רכיבי בשר ומגוון מזונות עשירים בחלבון, בהם מזונות המכילים כבש או דגים. העדיפו מזון שמכיל אורז או שיבולת שועל על פני תירס ובחרו במזונות מופחתים בפחמימות.

התייעצו עם איש מקצוע

אם אתם מבולבלים ומעדיפים ללכת על בטוח – תוכלו תמיד להיעזר באיש מקצוע. הוטרינר של הכלב שלכם הוא בסופו של דבר האדם שמכיר את המצב הבריאותי של הכלב שלכם יותר מכולם וידע להמליץ על חברה כזו או אחרת שנחלה הצלחות עם כלבים אחרים בהם יצא לו לטפל. בנוסף, תוכלו תמיד לבקש מחנות החיות בה אתם נוכחים שימצאו עבורכם שק מזון לכלב מבוגר, צעיר או בעודף משקל שהם ממליצים עליו. בין מותגי מזון החיות החמים כיום בישראל ניתן למנות את רויאל קנין, פרו פלאן, אקאנה ועוד.

תמיד אפשר להחליף

בסופו של דבר כל כלב הוא שונה ויכול להיות שמזון שעובד עבור כלבים רבים, פחות יתאים לכלב האהוב שלכם ויעורר בו בעיות עיכול ואי שקט. תמיד ניתן להחליף את סוג המזון ולנסות דברים חדשים. הקפידו לחכות כמה ימים או שבועות לפני ההחלפה, שכן גם תקופת ההסתגלות עשויה כשלעצמה לעיתים לקחת קצת זמן.

בתאבון!

מוצרים חדשים!

להתחלת השיחה
1
💬 איך אפשר לעזור?
היי 👋 כאן נציג של אסטרופט,
איך אפשר לעזור לך?