מה אפשר לעשות עם כלב נובח?

מעיק, מתיש ומתסכל

כלב נובח, גם אם הוא לא נושך יכול מאוד לעייף אותנו. הקול החזק, הרפטטיביות והעיקשות של הכלב בעת הנביחה, הופכים את הפעולה למתישה עבורנו, במיוחד כשהכלב לא מקשיב לנו כשאנחנו דורשים ממנו להפסיק. עם זאת, נביחת הכלב היא טבעית, כיוון שמדובר בדרך התקשורת השגרתית עבורו, בדומה לשפה עבורינו. הנביחות עשויות לנבוע מרגשות כמו כעס, שיעמום או פחד או לחילופין עקב צרכים פיזיים כמו צמא, רעב או רצון לצאת לטיול. על אף שהנביחה לא נעימה, חשוב מאוד שנדע להתמודד איתה כמו שצריך ולתת את המענה הנכון לכלב האהוב שלנו גם כשכבר נגמרה לנו הסבלנות לנביחות. בשביל לעזור לכם להתמודד עם הבעיה המורכבת הזאת, ריכזנו עבורכם כמה טיפים שיכולים לעזור. בהצלחה!

מעל הכל – קור רוח

כשהכלב נובח תמיד ישנה הנטייה הטבעית שלנו לצעוק עליו “מספיק!” או “די!”, בשביל לגרום לו להבין שאנחנו לא מרוצים מהנביחה. על אף שיש נכונות ורצון, לא פעם הכלב תופס את הנזיפה שלנו כנביחה וחושב שאנחנו מצטרפים אליו. לכן, למרות שאנחנו מרגישים לפעמים אחרת – צעקה דווקא לא צפויה לעזור. במקום זאת, חשוב שתביעו את חוסר שביעות הרצון שלכם באמצעות תיקון פיזי (משיכה קלה), מבט או קול שקט ואסרטיבי – אלה כבר יעבירו את המסר.

תעזרו לו להוציא אנרגיות

כלב שנובח הוא לא פעם כלב שלא הוציא מספיק אנרגיות בחוץ או מרגיש משועמם. אם אתם רוצים לגרום לכלב אנרגטי להפסיק לנבוח, הדבר שנדרש הוא כמובן להוציא אותו לטיול. קחו אותו לגינת הכלבים הקרובה, לסיבוב בשכונה ואולי גם לחנות החיות שנמצאת בקרבת מקום – כל התנערות מהבית, תהיה מבורכת.

מצאו את הגורם הבעייתי

בפעם הבאה שאתם שומעים את הכלב נובח, תנסו להבין מהו מקור הבעיה. לעיתים מדובר בהבחנה באנשים מחוץ לבית דרך החלון הביתי או החצר, לעיתים ברצון ממשי לתשומת לב ולעיתים, במחסור במים בקערה או רצון לאותת על תחושת רעב. תנסו להבין את הכלב שלכם, להרחיק אותו מהגורם שמרתיע אותו ובמידת הצורך – לענות על צרכיו הפיזיים. הכלב בנביחות לא תמיד מתקשר רק עם חבריו הכלבים, אלא לעיתים גם איתנו – היו קשובים אליו. בנוסף, במידה וישנו גורם קבוע שגורם לכלב האהוב שלכם לנבוח כמו אורח שדופק בדלת – שלפו את החטיפים, חכו שהוא ישתתק והרעיפו עליו מחמאות. כך תוכלו לחנך אותו להתרגל לגירוי המעורר ועל הדרך, גם לשמח אותו בפינוק קטן.

מוצרים חדשים!

להתחלת השיחה
1
💬 איך אפשר לעזור?
היי 👋 כאן נציג של אסטרופט,
איך אפשר לעזור לך?