מזון לכלב איך בוחרים בין כל המותגים?

מונג’ טיפולי לכלב הסובל מבעיות עור דרמטוזיס 12 ק”ג

על החשיבות שבביס המושלם

הכלב האהוב שלנו עושה לנו הרבה שמח על הלב מהיום בו הגיע. הוא מעלה לנו חיוך על הפנים, משחק איתנו, מעודד אותנו ותמיד מלא באופטימיות וכוחות שהם לא פחות ממדבקים. ולכן, זה לא באמת מפתיע שאנחנו רוצים את הטוב ביותר עבורו, גם כשמדובר בסוג המזון בו הוא מואכל בשגרה היומיומית. מזון כלבים איכותי יכיל את הרכיבים המזינים הנדרשים להתפתחות התקינה של הכלב האהוב שלכם ובהתאם יעניק לו את הכוחות הנדרשים למשחק ובילוי בשעות הפנאי שלו וכמובן, יאפשר לו לאורך זמן להנות מאורח חיים בריא יותר, ישמור על בריאותו ומכאן כמובן יאריך את תוחלת החיים שלו.

במילים אחרות – הביס המושלם הוא לא עניין שכדאי לזלזל בו. חשוב לבחור במזון שיתאים לכלב האהוב שלנו ולמאפיינים שלו. עם זאת, בחירה של המזון הנכון עשויה להיות מורכבת מאוד כיום, נוכח השפע והמגוון של מותגי המזון, ושלל האריזות הצבעוניות. בשביל לעשות לכם קצת סדר, ריכזנו עבורכם את כל מה שחשוב לדעת בבחירת שק המזון המתאים ביותר עבור הכלב האהוב שלכם.

מה הופך מזון כלבים למתאים עבור הכלב שלך?

לפני בכלל שמדברים על המותגים השונים, חשוב להתחיל בלהבין מה ההבדל בין שקי המזון הצבעוניים השונים שבהם אתם כנראה נתקלים בחנות חיות המחמד הקרובה.

שלב התפתחותי
שלב התפתחותי הוא ללא ספק הפרמטר הראשון עליו יש לשים את הדעת בבחירת מזון הכלבים המתאים ביותר עבור הכלב שלכם. בדומה לבני אדם, גם אורח החיים של חברינו על ארבע משתנה בין שלבי ההתפתחות השונים שלהם ובהתאם, גם כמות האנרגיה שאלה צורכים וסוג אבני הבניין שנדרשים לפעילותם השוטפת. את מזון הכלבים נהוג על פי רוב לחלק לגילאים – מזון לגורים שנעניק לכלבלב האהוב שלנו עד לגיל שנה – שנתיים, מזון לכלבים בוגרים שנעניק עד אזור גיל שש – שמונה ומזון לכלבים מבוגרים (סניור) שניתן לכלבלב הקשיש מגיל שמונה עד לשנות זקנתו.

החלוקה הזו היא ללא ספק הגיונית – כלבלב צעיר זקוק להמון כוחות למשחק, התפתחות וגדילה ואילו כלבלב זקן שהוא פחות פעיל, צורך בהתאם פחות קלוריות. בחירת המזון באופן שתואם לגיל של הכלב משמעותית בהענקת רמת האנרגיה הנדרשת עבורו וכמובן גם בהגנה עליו מפני עודף משקל ותסמינים נוספים שנובעים מצריכה קלורית עודפת.

חלוקה לפי גודל
נוסף על חלוקה בהתאם לשלב התפתחותי, מזון כלבים מחולק גם בהתאם לגודל הכלבים לפי קטגוריות משקל. כשאתם מתלבטים בין שקי המזון השונים, חשוב לבחור בשק מזון שמתאים למשקלו של החבר על ארבע שלכם. ניתן למצוא שקי מזון לכלבים גדולים, בינוניים וקטנים, כאשר על האריזה יצויין על טווח המשקלים אליו מיועד סוג המזון.

רכיבים מזינים
המזון בו נבחר להאכיל את הכלב האהוב עלינו צריך להכיל את כל אבות המזון המשמעותיות לתפקוד השוטף של הכלב האהוב שלנו. פירוט של רשימת רכיבי המזון ניתן למצוא מודפס על שק המזון, כאשר סדר הרכיבים יצביע על כמותם היחסית. חשוב שהמזון יכיל חלבון בשר ודגים, מינון נמוך יחסית של פחמימה איכותית כדוגמת אורז או שיבולת שועל, וכמות מועטת של שומן כדוגמת שמן זית או תוסף אומגה 3. בנוסף, בפורמולות איכותיות של מזון כלבים וחתולים משולבים פירות וירקות בעלי ערך גליקמי נמוך, שיכולים לשמש כנוגדי חמצון ומקור נהדר לויטמינים.

העדפה אישית
בסופו של דבר, על אף שנהוג לומר שכלבים אינם יותר מידי בררנים, חשוב שסוג המזון יהיה לשביעות רצונו של מי שעתיד להנות ממנו. בהחלפת סוג מזון ישנה כמובן תגובת הסתגלות שמלווה לעיתים גם בכאבי בטן ויציאות רכות, אך לרוב לאחר כמה ימים תופעה זו צפויה לעבור. במידה והכלב לא מביע עניין בסוג המזון או לחילופין, מביע קושי גופני שנותר לפרק זמן שאינו קצר – מומלץ להתייעץ עם וטרינר בנוגע למעבר לסוג מזון אחר ולבחון אפשרות של אלרגיה.

אלרגיות ומצבים רפואיים
בדומה לבני אדם, גם כלבים לפעמים דורשים התאמה אישית של האוכל למגבלות הרפואיות שמאפיינות אותם. לכלבים רבים יש אלרגיות לרכיבי מזון שונים, סכרת, עודף משקל ועוד, ולכן כשאתם מתלבטים בין שקי המזון השונים מומלץ לקחת זאת בחשבון. התייעצות עם הוטרינר יכולה תמיד לתרום מבחינה זו (מה גם מבחינות נוספות) בבחירת שק המזון המתאים ביותר עבור הכלב האהוב שלכם.

ואי אפשר בלי לדבר על מחיר
אין מה לעשות, כמו בכל שוק גם בעולם מזון הכלבים אי אפשר שלא לדבר על מחיר. שקי מזון לכלבים מגיעים בסקלת מחירים רחבה במיוחד, אשר נובעת מאיכות הרכיבים הגולמיים של המזון, המוניטין של המותג המייצר, גודל השק (שעשוי להוריד את העלות למשקל) וכמובן – חנות החיות בה אתם נוהגים לרכוש את מזון הכלבים. על אף הפיתוי לבחור במזון זול של חברה שאינה מוכרת חשוב לדעת שזול לעיתים עלול לעלות ביוקר – מזון איכותי ישמור על כלביכם בריאים ושמחים לאורך שנים, ואת זה למעשה אי אפשר להחליף בשום מחיר שבעולם.

מה ההבדל בין מותגי מזון הכלבים השונות?

בסופו של דבר, ישנה סיבה מסוימת לכך שמותגים מוכרים זכו למוניטין החיובי שלהם ושוטרינרים רבים ממליצים עליהם. שקי מזון של חברות איכותיות כדוגמת אוונטיס, פיור וסוליד גולד לצד רויאל קנין ופרו פלאן יכולים במקרים רבים לעשות את העבודה. חברות המזון בסופו של דבר יוצרות פורמולות שונות אשר נבדלות באיכות חומרי הגלם וסוגם, וכמובן ריכוזם בשקי המזון השונים.

כשאתם בוחנים שקי מזון של חברות פחות מוכרות, חשוב לשים את הדעת על כמה סימנים מחשידים. סימן מרכזי משמעותי לשק מזון שאינו איכותי, הוא ריכוז גבוה של תירס. תירס הוא הדגן הפשוט והזול ביותר שישנו בשוק אך זה מאידך בעל ערכים תזונתיים נחותים יותר כיוון שמכיל סיבים קשים לעיכול ופחמימות פשוטות שאינן בריאות לכלבים. ולכן, מזון שמכיל יותר תירס הוא על פי רוב פחות איכותי. מצד שני, מזונות שמכילים אורז מלא, שיבולת שועל, ירקות ופירות יאפיינו את סוגי המזון האיכותיים יותר, בהם נרצה לבחור.

במידה ואתם עדיין מבולבלים, חשוב לזכור שתמיד אפשר להתייעץ עם הוטרינר או עם מוכר בחנות החיות הקרובה שאתם סומכים עליו. בסופו של דבר, אין חכם כבעל ניסיון.

ומה לגביי חטיפים?

חטיפים היא הדרך הפשוטה שלנו לפנק את הכלבים האהובים שלנו בקלות ולתת להם אנרגיה וכוחות להמשיך לשחק ולרוץ. בנוסף, מדובר בדרך נהדרת לחנך אותם ולתגמל אותם על התנהגות חיובית שהיינו מעוניינים לשמר. גם כשמדובר בחטיפים, ישנה חשיבות לבחור בחטיפים של חברות איכותיות. חטיפים לכלבים מגיעים במגוון של אפשרויות, איכותיות יותר או פחות. החברה Royal snack מציעה מגוון עשיר של חטיפים איכותיים במיוחד שיעניקו לכלבים שלכם את כל הכוחות שהם צריכים בשביל להמשיך להתרוצץ ולבלות. בין המוצרים הפופולאריים של החברה האהובה תוכלו למצוא חטיף נקניקיות ברווז, מטבעות סלמון, מיני רצועות ברווז ודגים ועוד.

עם הרכיבים המעולים והאיכות שמהדרת את המוצרים – תוכלו להיות בטוחים שהכלב האהוב שלכם ישמח להמשיך ולהתפנק. בתאבון!

מחפשים את המזון הנכון לכלב שלכם?
אצלנו תמצאו הכל!
למגוון המוצרים שלנו בתחום המזון לכלבים לחצו כאן 

מוצרים חדשים!

להתחלת השיחה
1
💬 איך אפשר לעזור?
היי 👋 כאן נציג של אסטרופט,
איך אפשר לעזור לך?