מה ההבדל בין סוגי המזון לכלבים?

ממלא אותו בכוחות ובמרץ

לכלב האהוב שלנו אנחנו רוצים להעניק את החיים הטובים ביותר ולכן נעביר איתו את הזמן בנחת בפארקים שהוא אוהב, ניתן לו המון חום ואהבה וכמובן – נבחר עבורו את האוכל שמתאים לו. התאמה של סוג מזון לכלב קריטית לא רק לחוויה הקולינרית שלו (שמשמעותית כמובן בפני עצמה), אלא גם בשביל לוודא שהוא מקבל את הסיבים התזונתיים הנדרשים להתפתחותו התקינה ולשמירה על אורח חיים בריא ומזין. בסוגי המזון הקיימים לכלבים, ישנה חלוקה כיום לארבעה סוגים שונים – גורים, בוגרים, מבוגרים ורפואי.

גורים

הגור הקטן והחמוד שלנו עוד ממשיך לגדול ולהתפתח ולכן, אוכל לגורים יכיל מקורות אנרגיה רבים בהם חלבונים, ויטמינים, שומן ומינרלים. אלה יפתחו את מערכת העיכול של הגור החמוד ואת מערכת העיכול שלו. מזון לגורים תעניקו לכלב האהוב שלכם עד גיל שנה ובמידה ומדובר בכלב ממשפחת הגזעים הענקיים מומלץ במקרים רבים להמשיך עם מזון הגורים עד גיל שנתיים. זאת כיוון שמדובר בגילאים בהם הכלב מגיע לשיא גודלו.

בוגרים

בהגיעו של הכלב האהוב שלכם לגיל שנה, הגיע הזמן להחליף את האוכל שלו לאוכל לכלבים בוגרים. אוכל לכלבים בוגרים מתאים לשגרה הספורטיבית של הכלב שלכם ולכמות האנרגיה הנדרשת לגופו בשגרה. כעת גופו כבר לא צומח ומתפתח, הרכב המזון נועד בעיקר לסייע לו לשמור על אורח חיים בריא ולתת לו את כל הכוחות שהוא צריך ליומיום.

מבוגרים

כאשר הכלב שלכם חוצה את אזור גיל שבע (תלוי כמובן בגזע ובמצבו הרפואי), נהוג לעבור לאוכל לכלב מבוגר. באופן טבעי כלב מבוגר מוציא פחות אנרגיה במהלך היום ומעביר את ימיו במנוחה. לכן, כלב מבוגר זקוק לאוכל שמכיל פחות שומן מאשר הכלב הבוגר. הענקת של אוכל לכלב מבוגר נועדה למנוע עלייה במשקל של הכלב שעשויה להוביל לבעיות רפואיות.

רפואי

כל כלב בעל החוזקות והחולשות האישיות שלו ואוכל רפואי בא לתת מענה לאלה. אוכל רפואי ניתן לכלב שלנו נבחר כמובן בתיאום עם הוטרינר במצב בו הכלב שלנו סובל מעודף משקל, סכרת, אלרגיה ושלל מצבים רפואיים אחרים. המזון יעניק לו את ההתאמה האישית שהכלב צריך ויאפשר לו לשמור על שגרה בריאה ומזינה.

איך נרגיל את הכלב שלנו לסוג מזון חדש?
למרות שמהצד הכלב שלנו לא תמיד נראה יותר מידי בררן באוכל, החלפה של סוג המזון עשויה להיות מורכבת עבור כלבים רבים. לכן, ישנה חשיבות לבצע החלפה שהיא הדרגתית – החליפו חלק מהמזון הנוכחי במזון החדש ובהדרגה העלו את המינון. במידה ועולה בעיה רפואית שדורשת החלפה של אוכל, תידרש כמובן החלפה מיידית ולא הדרגתית.

 

מוצרים חדשים!

להתחלת השיחה
1
💬 איך אפשר לעזור?
היי 👋 כאן נציג של אסטרופט,
איך אפשר לעזור לך?