אימוץ כלבים – המדריך השלם

קצת על אימוץ כלבים

אימוץ כלבים הפך בעשורים האחרונים לפופולארי יותר ויותר ולא סתם – כלבים הם ללא ספק החיה הכי חמה, אוהבת ומפנקת שקיימת בעולם כולו. כלב הוא נאמן, חברי ונחוש בדעתו לשמח את כל מי שסביבו, ובעיקר את הקרובים אליו. לעומת קנייה של כלב, כשמדובר באימוץ אנשים רבים נוטים לחשוש – הרקע של הכלב לא מוכר, הטראומות שלו לא ידועות ולא תמיד ברור מה תהיה התוצאה. ולכן, לפני שמתחילים בכלל בתהליך האימוץ, חשוב שתדעו שמדובר בתהליך שעשוי להיות מאתגר ודורש סבלנות ולצד זאת, תהליך מספק, מלא בחום, אהבה וסיפוק.

איך בוחרים את הכלב המושלם?

האמת היא שאין תשובה נכונה לשאלה הזאת, הכלב המושלם משתנה מבית לבית. עבור בתים קטנים עדיף כלב קטן, כשמדובר בבתים עם דיירים שמעדיפים לשמור על ניקיון יכול להיות מדובר בכלב עם פרווה קצרה ובבית של אנשים עובדים צריך להיות מדובר בכלב שמסוגל להישאר בבית לבדו שעות ארוכות. תנסו לחשוב על הקריטריונים החשובים שעומדים על הפרק – במידה ואין לכם זמן לגמול את הכלב שלכם מצרכים, כנראה שעדיף לכם לקחת כלב גדול שכבר נגמל ולא גור קטנטן וחמוד ואם מדובר בכלב של משפחה, חשוב שהוא יהיה רך, סבלני ועדין עם ילדים. תתייעצו עם העמותה הקרובה אליכם והם כבר יכווינו אתכם למצוא את הכלב המושלם.

הימים הראשונים יהיו אולי קצת מאתגרים

מעבר דירה הוא תמיד קשה וגם עבור כלבים הדבר לא שונה. וודאו שהכלב מרגיש בבית כבר ברגע שרגלו דורכת בביתכם האהוב ולכן, דאגו לציוד עבורו מבעוד מועד – מיטה, קערת מים, ופינה נוחה ונעימה. לטפו אותו, גרמו לו להרגיש נאהב וזכרו לנהוג איתו בסבלנות. יכול להיות שההסתגלות תהיה קלה עבורו וייתכן שייקח לו כמה ימים להתרגל אליכם, לריחות ולקולות הבית – כל אלה הם בסדר, כל עוד אתם סבלנים ומעניקים לו אהבה.

תתחילו בלבקר אצל הוטרינר

לפני שמתחילים לדבר בכלל על מספרה או טיפוח – התור הראשון שהכי חשוב לקבוע עבור הכלב שלכם הוא ללא ספק התור בוטרינר. הוטרינר ינחה אתכם ויסביר לכם על החיסונים שהכלב צריך לעשות, מועד הסירוס או העיקור שמתאים לכלב, סוגי מזון שמומלצים עבור הקו הבריאותי של הכלב שלכם, שבב ועוד. שימו לב שחלק גדול מהעמותות מציע חיסונים ועיקור במחיר מוזל או מסובסד – בדקו מול העמותה שלכם לפני שאתם משלמים.

תגרמו לו להרגיש הכי נאהב בעולם

ואולי הכי חשוב – תגרמו לו להרגיש נאהב. כלב שמגיע למשפחה, הופך לבסוף לחלק משמעותי ממנה, ומלכד ומחזיק את כולם ביחד. חשוב שתגרמו לכלב האהוב שלכם להרגיש בן בית כבר מרגע כניסתו אליכם הבייתה וודאו שהוא מרוצה ומסופק. זה אולי ייקח קצת זמן, אבל כשכלבכם יאהב אתכם וייקשר אליכם – אתם תעריכו כל טיפת השקעה.

מוצרים חדשים!

להתחלת השיחה
1
💬 איך אפשר לעזור?
היי 👋 כאן נציג של אסטרופט,
איך אפשר לעזור לך?